Saya sudah botak!!!

October 15, 2012

             Salam.. alhamdulillah, hari ni dah masuk hari ke-9 berpantang.. sekejap jer kan.. time nak tunggu baby keluar dulu rasa lambat sgt masa berlalu.. bila dah keluar, wahh.. cepat betul masa berjalan.. tau2 seminggu lebih dah skrg ni kan.. 

            Ok, ni gambar terbaru my hero, Faris Zakwan bin Md Aswan.. bermaksud ahli firasat/ penunggang kuda yg alim & bijak..

 Faris Zakwan bin Md Aswan..

             Pada hari ke-7 yang lepas, kitorg telah membotakkan rambut baby Faris.. masa kakak diyana dulu pun kitorg botak kan jugak.. kalau ikut adat zaman skrg ni kan cukur rambut kan.. tp kami sempurnakan yg sunat yg membotakkan kepala.. then, rambut tu akan ditimbang.. beratnye akan dinilaikan mengikut harga semasa emas.. kemudian, wang tu akan di dermakan..


Ni gambar before cukur rambut.. (sori, gambar terbalik)

 Upacara mencukur ni kitorg laki bini jer yg buat sendiri.. my hubby mmg berani.. kalau org lain mesti dah takut2 nak wat.. yela, baby kan kecik lagi.. kepala pun lembut lagi kan..

 Mula2 potong rambut yg panjang sikit guna gunting bg memudahkan proses mencukur.. 
tgk tu, x agak2 gunting bukan main besar lagi.. haha.. dah tu jer gunting yg ada..

 Lepas tu baru la cukur perlahan2 guna pencukur..

Cukur sebelah lagi..

 Tada..rambut punk.. haha.. korang hado? faris ada.. hehe.. ni masa dah cukur kanan & kiri.. tinggal tgh2 jer yg belum..

Siap.. Faris sudah botak licin... comel x saye? huhu..

              Ok, xleh apdet panjang2.. faris kejap2 bangun nak menyusu ni.. da..wasalam..

You Might Also Like

2 komen

  1. Err..sy tgh takut nak gunting rambut rissa ni.papanya lg la takut..alahai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy pun takut gak.. iyela, kan kepala baby lembut lagi.. tp ayah dia mmg berani.. steady jer dia cukur..

      Delete