Kakak Diyana

Tepung gomak!!

January 03, 2013 Ibu Dilah 0 Comments


               Hai uollss.. ni habit terbaru kakak diyana.. pakai bedak bertepek2 mcm tepung gomak gamaknyer.. sebelum ni susah benor nak pakai bedak kat muka.. tp la ni dia lak yg sebok nak tepek bedak tu byk2 kat muka.. x cukup ngan bedak jer, disapu nyer lotion penuh kat muka jugak.. ala2 magic ler tu kononnye, kejap putih kejap coklat.. hahaha..

Dah macam kueh tepung gomakkk!!!

            Memang geram betul kat budak ni skrg.. dah la banyak cakap tapi kadang2 senyap2 ada jer benda yg dia buat.. ni la salah satu contohnyer.. lagi yg wat aku risau kadang2 si adik pun dia nak tolong tepek bedak tu jugak.. tapi kalau takat tepek bedak jer aku x kesah sgt, tapi la ni dia suka tutup muka adik faris.. x kesah la kain tuala kecik tu ke, ngan kertas ke or apa2 jer benda yg dia nampak depan mata.. ngan pampers pun dia wat jugak.. tp pampers yg lom guna la.. bahaya tu woo.. banyak kali dah aku tangkap dia wat keje cam tu.. (hoho..baget cam polis ler pulak kan..) 

           Budak kecit ni memang diam2 ubi berisi.. tp kalau bising pun berisi gak.. x larat aku nak layan dia dok pot pet pot pet.. ntah mengikut perangai sapo la dia ni.. huhu.. dah la cakap mcm org tua.. ayat feberet dia skrg adalah "Apa bende..???"  Huhhh.. ntah mana dia blajo ntah.. sabo jer la.. geram betul aku bila dengor dia cakap cam tu.. ngan penuh semangat lak tu kalo bercakap..

          Kat umah aku ni x yah pasang radio dah.. dengor dia bising jer dah mcm radio dah.. suara mcm pakai loud speaker dah.. sib baik la sblh umah aku ni xde org tinggal.. kalau x mau kena saman si kakak ni sebab menganggu ketenteraman awam.. hahaha..

          Okla.. tu jer apdet di petang hari ni before nak balik keje.. sbb teringat kat budak manja ni.. kesian kat dia slalu kena marah.. tp bila dah tido aku cium ler byk2.. pape pun ibu syg kakak sgtt!! muaahh.. mmuaahhh..

You Might Also Like

0 comments: