Faris Zakwan

Perkembangan adik faris menjelang usia 4 bulan

February 05, 2013 Ibu Dilah 0 Comments


Hai.. time mengepam tadi duk belek2 la gambar dalam hp.. gambar2 ni semua diambil hari ahad lepas kalau x silap aku.. ni la progress terkini adik faris.. sejak faris masuk 3 bulan aritu dia memang suke isap jari dia.. lately ni lagi kronik.. habis basah2 baju dibuatnya.. sampai terpaksa salin baju 2, 3 kali.. yg paling x tahan siap bunyi2 tu.. kalau aku or hubby yg tgh pangku dia, mesti tangan or jari kitorg lak jadi mangsa.. habis dihisapnye.. cam manis sgt jer kan jari ibu ni.. hihi.. 

 

Selain dari tu, faris dah pandai bergerak pusing2.. kalau baringkan dia guna bantal dia, sekejap jer mesti dia dah turun dari bantal tu.. dia tolak2 dan gerak2 sampai terturun dari bantal.. Penah sekali tu dia bergerak2 sampai termeniarap.. hihi.. aku rasa dia memang 'ter'meniarap.. bukan betul2 meniarap tau.. hehe.. kaki dia  tertolak kat badan aku kot tu yg dia teranjak sikit sampai termeniarap.. eh.. korang paham x apa aku cakap ni?? hihi.. kalau x paham wat2 paham je la ye.. hihi

r

Since 2 minggu lepas, adik dah pandai mengangkat kepala.. dah x mau baring dah.. kalau baringkan dia kat bantal yg tinggi sikit cam dalam gambar bawah ni, lagi la syok dia nak bangun.. sampai kena tahan ngan tangan kalau x sure dah tergolek dah.. huhu.. so memang kena sentiasa perhatikan dia.. x boleh tinggalkan dia sorg2.. Tengok tu.. bersungguh2 betul adik berusaha untuk bangun.. macam dah nak blaja duduk jer gayanya.. tapi awal sgt kot kalau dia dah nak duduk.. hihi..


Selain dari tu, adik faris pun dah boleh diajak berborak..  riuh dan kasau suara dia.. ala2 macho la konon.. hehehe.. pantang diagah oleh kakak or ayah or aku sendiri, terus jer adik tersenyum dan kadang2 tergelak besar.. manis jer senyuman dia.. geram aku tau.. grrr...

Ni jer la progress terkini adik faris zakwan menjelang usia dia 4 bulan lagi 2 hari.. esok adik ada check up 4 bulan kat klinik.. kena enjet lagi ke ibu??? hmm....
adik jangan takut yer.. ibu sentiasa ada dgn adik..

Nota kakiku : tak sabar nak tunggu adik pandai meniarap...

You Might Also Like

0 comments: