Cerita ibu,

Tinggalkan tanda 'budak baik'

April 24, 2013 Ibu Dilah 2 Comments


Sebelum ni kuku kaki nak tercabut.. dan dah digunting pun oleh doktor 2 minggu lepas.. ada citer kat sini.. kali ni kat dahi pulak..

Citer nye gini.. malam ahad lepas.. si kakak ni biasa la main panjat2 buai adik la.. panjat meja la.. dah ditegur banyak kali jangan main panjat2  meja, tapi nak jugak dye main panjat2.. kesudahannya..

**
**
**


Tu dia.. dahi dah bertanda.. berdarah dah sebab jatuh.. kepala terhantuk kat bucu meja.. meja kaca lak tu.. nasib baik bucu meja tu ada chamfer, x tajam sgt.. kalau x, mau lagi teruk tu..

Cam biasa bila dah jadi camtu, kakak diam la kejap bila dah kena 'basuh' ngan ayah.. senyap jer.. ayah bersihkan luka tu dan tekan2 sikit supaya x lebam..

Nasib baik x kena mata.. kalo tak.. eiii.. ibu dye yang risau lebih.. ibunye dulu dah bertanda kat idung.. anak lak kat dahi.. nak tinggal tanda 'budak baik' ler tuh.. huhhhh..

Lepas ni kat mana lagi dye nak tinggalkan tanda?? Sape cakap jaga anak pompuan mudah?? sape kate anak pompuan tak ganas? tak nakal??

Hurmm.. bagi aku sama jer.. anak pompuan aku ni banyak bergaul ngan budak2 laki.. dah bape kali tuka2 babysitter dah.. dapat kawan laki jugak.. tu yg ganaz.. tak dok nye dapat geng gegurl.. xde nyer geng ajak men anak patung, barbie2 bagai.. hahah..

Dah nasibbb.. mak nyer pun x ajo anaknye jadi princess kan.. dah itu ler jadi nyer..
*salah  ibu  jugak*

You Might Also Like

2 comments:

  1. itu le... anak2 ngah lasak kan, lagi dilarang, lagi dibuatnye... tu anak perempuan tu same lasak anak laki kan..huhuu...sabar je la ibu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula.. si kakak ni mmg lasak betul.. tp xdela sampai ajak wrestling.. tp stakat angkat kaki tu slalu jer.. dah terikut2 abg2 kot.. sabo jer la ibu dye ni..

      Delete