Aktiviti bersama family,

Kakak dan Dora

May 21, 2013 Ibu Dilah 4 Comments


Ahad lepas kitorg berjalan2 kat Plaza Angsana.. skrg UO tengah ada sale.. so, saje je la jalan2 kat sana.. biasanya kat luar pintu UO tu pun ada diletakkan barang2 yg ada sale.. saje la usha2 apa yg murah..

Sedang asben usha barang lain, si kakak ni sibuk la lari sana sini.. budak sorang ni mmg ler tak reti duk diam.. mmg x makan saman dah.. tego banyak kali pun asyik lari sana sini.. x takut ngan org langsung.. aku duk perati jer dari jauh..

Tiba2 kakak berenti kat area comforter2.. dye jerit "Dora!! Dora!!"
Ibu pun pegi la kat kakak.. rupa2nya dia nampak comforter Dora.. Dalam celah2 bekas comforter yg berlubang2 tu pun dia boleh perasan ada Dora kat situ..
Bila ibu sampai kat kakak, dye pun tunjuk2 Dora tu.

Kakak : Ibu, kakak nak Dora tu boleh?
Ibu      : Kakak nak Dora ni ke? Kakak kena tanya ayah dulu. Kalo ayah bagi baru kite beli..

Aku pun ambil satu sample comforter Dora yg telah dibuka.. nak tengok size dye.. bukan size comforter standart utk single.. tp mmg khas untuk size budak kecik. Harga nya hanya RM19.90.. Kira ok la kan.. aku pun bagi satu comforter yg belum dibuka dekat kakak untuk ditunjukkan dekat ayah..

Kakak : Ayah, kakak nak Dora ni boleh?
Ayah  : Kakak nak ni ke?
Kakak : Kakak nak Dora ni..
Ayah  : Ok.. boleh kakak..
Kakak : Yeay.. yeay.. kakak ada Dora..
Ibu      : Ok..tp kite kena bayar dulu..
Kakak : Bayar dulu eh ibu? Ok, bayar dulu..
Ibu      : Iye.. kita kena bayar dulu..

Tula dye.. bukan main suke lagi dpt Dora.. sampai time nak bayar pun susah.. sbb dye nak pegang Dora tu jugak..

Sampai jer rumah terus bukak Dora tu.. ke hulu ke hilir diusungnye Dora tu.. bila suruh tdo, dye bentang comforter tu then baring atas Dora.. aiyakk.. itu comforter la kakak, bukan wat alas tido.. lagi tak tahan bila orang lain x boleh baring or terduduk atas Dora dye.. mesti ditolak2nya kita.. adik yg meniarap atas comforter tu pun dye marah2 suruh alih tempat.. ayah yg terduduk kan sikit penjuru comforter tu pun dye bising2 suruh ayah tepi.. sabo jer la anak dara sorang ni..


Tengok tu Dora pojaan hati kakak.. kalo kakak baring sebelah Dora tu sama tinggi ngan Dora.. tp kepala Dora besau sikit dari kakak.. hahaha.. Malam tadi kakak tido awal  sikit.. dye dah tido baru ibu selimutkan kakak ngan adik guna comforter ni.. kalo x tido, jangan harap dye nak bagi selimutkan adik dye.. Kedek betul kakak ni.. hahaha.. ikot perangai sape la tu kan... tetttttt..

^__^

Notakakiku : Dulu time rambut kakak pendek sikit, rupa kakak sebijik mcm dora ni.. tp skrg rambut kakak dah lepas bahu, dah x serupa sgt.. hehehe..
#tak sabar nak tunggu esok.. kitorg nak pi holiday!!#

You Might Also Like

4 comments:

  1. selimut sy memang dora gak.tapi kain dia bukan cenggini..selimut sy jenis cam bulu2 anak patung.lembut sangat.kikiki...kalau kakak dayana tengok,mesti dia suka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo.. jenis bulu2 yg lembut tu ye.. mesti best kan.. tula.. skrg ni karekter cartoon byk dia dah tau.. pantang nampak, nak aje.. sume dia ckp kakak punya.. haha..

      Delete
  2. hai salam pekenalan....anak ayu pong kew sgt ngn dora...tp dora mmg comey pong... jemput la dtg kew blog ayu qaysaasupplement.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi.. salam perkenalan juga ayu.. tula, budak pompuan kan,suke sgt la ngan dora.. insyaAllah, sy akan kunjung balas ke blog ayu ye.. tq

      Delete