Bila faris kena buli!!!

June 18, 2013


Hari ahad lepas semasa semua org dah tido, si kecik ni xnak tido.. maklum ler, dia baru bangun dari tido kan.. tak kan la nak tido lagi kan.. tapi yg lain dah kepenatan tengahari tu, tu yg tido.. ibu pun ngantuk jugak.. tapi si kenit ni x tido xkan ibu nak tido pulak kan..

Yang geramnye, dah ler xnak tdo, pastu xleh ditinggal pulak.. langsung xleh nak wat keje.. baru bangun jer dia dah nanges.. masukkan dalam walker pun mcm tu jugak!!! nak tak nak ibu pun teman kan kenit ni.. baring golek2 ngan dye.. tp bila ibu golek2 ngan dye, dye lak gi meniarap jelajah 1 rumah!! erkkkk!!! guam nye ibu tengok si kenit ni!!!  ada yg kena geget kang!! suh ibu baring pastu dia syok pusing sana sini..

Apa pun ibu xleh wat.. baju x siap jemur lagi.. masak pun tak lagi.. nasib baik  pagi tu breakfast nasi lemak.. so kenyang la lagi kan.. pikir2 cam ner nak gi jemur baju/angkat baju ngan bawak budak kecik ni ye??!!

Tinggg!!! Yeahhh!! dapat satu idea!! Masukkan budak kecik ni dalam bakul besar.. pastuh bawak dia kuar rumah untuk angkat baju.. terpinga2 adik bila ibu masukkan dalam bakul.. nanges tak, senyum pun tak.. mungkin dye pikir ape kah yg ibu cuba wat kat dye time tu?? hahaha..

 Muka blurrr.. blurrr.. melopong ko tengok ibu masukkan baju dalam bakul tu.. ape yg ibu nak wat ni?? comel sgtt tengok muka blur2 dye tu.. hah!! tula, sape suh adik nanges bila ibu tinggalkan.. terpaksa la ibu angkut adik skali utk angkat baju..

Bila baju hampir penuh dalam bakul tu, muka adik start cebik2.. nak nanges la tu!! takut tertimbus dek baju yg banyak2 tu.. hah.. kan dah kena buli ngan ibu.. cian omel2 ibu ni kena buli.. last2 ibu dapat angkat baju jer, nak jemur baju lain x dapat jugak.. sabo jer la..

Bila dah bawak masuk dalam dan kuar kan dye dari bakul tu, bukan main menyengeh lagi ko.. eiii.. geram tul ibu tengok budak kenit ni tau.. nasib baik comel!! hahaha..

You Might Also Like

0 komen