Aktiviti bersama family,

Adik buli kakak pulak!!

August 30, 2013 Ibu Dilah 0 Comments


Salam Jumaat..

Wah.. seronok kan.. tiap2 ari duk up entry pasal anak2.. mana tak nya, macam2 gelagat anak2 yg tengah nak membesar ni.. ada jer yg diorg wat untuk tarik perhatian kita kan.. dan time ibu ayah ada umah la masa diorg nak bermanja2 ngan parents kan.. maklum la, ibu ayah bizi bekerja kan.. mencari rezeki..

Hurmm.. kalau selalu kakak asyik buli adik, rebut menan adik la.. tak bagi adik main menan dia la.. tak nak main ngan adik la.. kadang2 dia nak peluk adik kuat2 la.. suh adik duduk dekat dia.. dan macam2 lagi.. sampai nanges2 adik tu dikejekan kadang2..


Tp smlm lain pulak.. kali ni adik pulak yg buli kakak okeh!!
hahahahahahahhhh..
Nak tau apa yg adik buat?? hurmmm.. adik nak geget kakakkk.. memang lately ni ibu perasan yg adik dah berani nak menggeget kakak... hahaha..

Sebelum ni adik hanya geget ibu ngan ayah jer.. tp skrg dia dah berani geget kakak dia..
tp pelik, kakak xdela marah sgt.. marah tu tetap marah, mulut dia bising la suh amik adik yg nak geget dia, tp xdela sampai meraung2 sgt.. kejap jer pastu dah okeh.. dia cuma mengadu jer la kat ibu dia ni..

Tapi semalam lagi teruk, adik berusaha gigih nak geget badan kakak.. dia panjatnye badan kakak tu.. tp yg peliknya kakak x marah sgt.. dia mcm suke2 pulak, tergelak2 dia.. mungkin geli kot bila adik wat cam tu kat dia.. tp tu time adik lom dapat geget la, bila dah dapat menjerit gak dia.. hahaha


Tapi yg kelakar nya, dalam adik duk "smackdown" dia, boleh pulak kakak tertido.. hahaha.. pelik..pelik.. sempat lagi kakak tido.. patut pun adik naik atas dia pun dia senyap jer.. ghupe2nya dah tertido.. boleh pulak cam tu ek??

Seronok bila tengok anak2 dah pandai main sama2.. comel sggttt taww..
baru la nampak cam adik beradik.. kalo x nak bergaduh jer..
adik dah sah2 ler x tau pape lagi..
tapi si kakak tu, cam 'belanda' pulak!!
Barang adik pun dia wat mcm barang dia..
cian adik slalu kena mengalah..
hahaha..

Tunggu la adik dah besar sikit nanti..
dah pandai main.. dah pandai rampas balik menan..
time tu kakak pulak yg kena buli..
hahaha..

okeh la.. tu jer citer anak2ku arini..
anak korang camner pulak??

You Might Also Like

0 comments: