Anniversary,

Happy Anniversary (5.12.09 ~ 5.12.13 -> 4 years)

December 06, 2013 Ibu Dilah 2 Comments


Assalamualaikum

Salam jumaat semua..
kat kulai ni hujan turun dengan lebatnya tadi..
Hujan rahmat.. alhamdulillah..

Arini ibu dilah x sihat sgt..
batuk2 teruk dan selsema jugak..
peritnya rasa tekak ni..
tp apa yg ibu dilah rasa skrg ni mmg x sama dengan mereka2 yg terlibat dengan bencana banjir kat pantai timur dan johor..
tp sedikit sebanyak wat ibu dilah insaf..
keadaan mereka lagi teruk dari ibu dilah kan..
syukur alhamdulillah, Allah masih sayangkan kita..
bagi peringatan kat kita..


Semalam 5dec 2013 genap 4tahun usia perkahwinan ibu dilah ngan ayah wan..
Alhamdulillah.. dah 4 tahun dah kami melayari alam berumahtangga..
pelbagai cabaran dan dugaan yg kami lalui bersama..
jatuh bangun kami bersama..
eh.. x lupa gaduh pun bersama2..
hahaha...

Sehari sebelum tu pun sempat merajuk ngan ayah wan..
tapi.. ade dia kesahhhh???
huhhhh.. jangan harap ler dia nak memujuk kite....
pandai2 ler kite pujuk hati sendiri..
memang jiwa kental betul ibu dilah ni..
hahaha..

Dah la x romantikkk...
kot la nak dapat2 bunge ker..
jangan ko mimpi la...
ini lelaki memang jenis jiwa kental jugak..
x suka bazir2 duit beli benda x berfaedah..
[bagi dia la..]
haha.. nasib badan... 


Tapi semua tu la yg wat kami belajar..
[yeke??]
bagi ibu dilah mmg banyak yg ibu dilah belajar..
kita kena give n take..
kena banyak bersabar..
kena belajar terima kekurangan dan kelebihan pasangan kita..
dan macam2 lagi la..

Banyak nak tulis lagi benonya..
tapi keadaan kesihatan ni x mengizinkan..

"Ayah, semoga ikatan perkahwinan kita kekal selamanya hingga ke syurga..
perjalanan hidup kita masih panjang, sama2 la kita belajar membaiki dan memperkukuhkan ikatan ini.. dan sama2 la kita mendidik dan menjaga anak2 kita sebaiknya.. "

Ibu sayang ayah sangat2..

You Might Also Like

2 comments: