Aktiviti bersama family,

JJCM :: Pomegranate Garden Restaurant (Nasi Arab)

April 11, 2014 Ibu Dilah 5 Comments

Assalamualaikum

Salam jumaat semua..
Dah lama tak up entry JJCM kan..
Bukannya sebab kitorg xde gi jalan-jalan cari makan..
Tapi sbb laptop dilah kan problem sikit, tu yg malas nak edit2 gambar..

Ala..kitorg kan mmg kaki JJCM..
Harus la banyak tempat dah kitorg pegi..
Tapi tempat yg biasa kitorg pegi restoren dan kedai makan yg biasa2 jer tau..
Yg harga berpatutan.. bukan tempat yg sekali makan beratus2 tu..
Yg tu mmg tak mampu la kan.. ;)
So kira JJCM kitorg ni kira utk bajet pertengahan punya..
hehehe

Hurmm.. nak tau tak, sejak 2 menjak ni ayah wan suka sgt makan makanan arab..
Setakat ni kitorg dah penah pegi 4 buah restoren makanan arab..
Tapi tau-tau jer la, makanan arab ni biasanya mahal sikit..
Paling murah pun belas2 ringgit kan..
Tapi mahal2 pun, makan tetap puas hati..
Sebab confirm kenyang la kan..
Berbanding kalo makan western food, dilah rasa cam x kenyang sgt..
Hahaha.. tekak melayu kan.. sure la makan nasi baru rasa kenyang..
Baru la berbaloi dengan harganya kan..
Hehehe

Ok.. kali ni kita mulakan dulu dgn restoren arab PG.
Restoren ni terletak di taman universiti di skudai johor..
Kitorg dah pegi 2x restoren ni tau..


Nama restoren : Pomegranate Garden Restaurant
Lokasi : Taman Universiti, Skudai, Johor
Landmark : berdekatan Al-Ikhsan stor

Restoren ni berkonsepkan restoren dalam taman..
Ada beberapa pondok2 kecil.
Makan pun duduk bersila tau..
Masuk2 jer pintu gerbang restoren tu ada air pancut..
Tp air pancut tu xdela menarik sgt pun
Sbb dlm kolam tu xde air sgt.. dan mcm tak dijaga sangat..
Tp dalam x menarik pun budak2 suka pegi tengok air pancut tu tau..
Habis basah sluar adik smlm bila kena air2 tu..


Ehh.. anak2 memang suka la makan kat sini.
Sbb diorg boleh main naik turun pondok tu..
Memang menguji kesabaran jugak la nak mengawal budak2 ni..
Pastu kat pondok tu pulak sukati diorg jer nak baring2 tau..
Wat macam kat umah sendiri pulak kan..
Heiii.. malu mak ko ni nakkk..
Dengan terjerit2 lagi.. sabo jer la..
Adohai… anak ibu ni memang x pedulik kat org pun..
Memang hepi betul diorg dapat main2 sambil jerit2 tau..
Rasa cam nak nyorok belakang bantal jer ibu dia ni.. hahaha
Nasib baik org x ramai dalam tu..

Ok.. bab makanan pulak..
Memandangkan kitorg dah penah datang 2kali..
So kitorg rasa makanan kat sini mmg sedap..
Ehhh.. boleh ckp makanan arab ni mmg sedap la..
Nasi dia mmg sedap sgt.. makan mcm tu jer pun dah sedap..


Tapi makanan arab ni jenis yg makan kering2..
Camne makan kering-kering tu???
Alaa.. kalo org melayu kan suka makan berkuah..
Asam pedas la, kari la, sup la.. semua jenis berkuah kan..
Tp kalau makanan arab ni jenis x berkuah sgt..
Nasi dan ayam or kambing or daging..
Tp mereka ada jugak sediakan satu mangkuk kecil kuah apa ntah nama dia..
X tau pulak nama dia apa.
Rasa dia boleh la tp bagi tekak melayu ni bila makan still rasa kesat lagi sbb kuahnya sikit sgt.. hahaha…




Malam tadi kitorg order kubaidah. 
Harganya RM7.95 Saje. . 
Ada 1 kebab kambing..

Masa 1st time pegi kitorg order kubaidah ke kubedah namanya ek..

Order yg sama tp kebab tu ada 2 ketul. . Harganya rm16 kot.. x ingat sgt la.. tp mmg sup kebab tu..
Adik faris pun suka makan.

Air order jus mango. .

Ayah wan order cappuccino. .
Pastu order roti arab tu.. 
Sekeping rm2 jer..

Ok la. . 

Tu je kot cite JJCM kita arini..
Kat tempat ni mmg x ramai org..
Korang jgn Terkejut pulak kalo dtg xde org..
Tp 1st time dtg tu dulu ramai la..
Baru lps gaji le kat akan. .
Ok la. .tu je cite arini..
Daaa. .

Selamat menjamu selera..




You Might Also Like

5 comments:

  1. Akk pun suka ns arab..blh gang kita ye dilah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes. . Sep akak.. kite leh jadi geng.. hehe

      Delete
  2. sedap juga tu kan...tapi part kuah tu mmg setuju...xde kuah agak slow jugak la nak makan..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. kena mkn slow2.. kalo tak tercekik sbb kering sgt kan.. hihi

      Delete
  3. assalam.salam kenal.
    follower ke ,91

    dulu msa ddk johor, tak pnh pon ke skudai.. menarik jugakkan :)
    skrg rass mcam nk jjcm ke sana pulak. hikhiks.

    ReplyDelete