Bila Anak Jenis yg Pemakan

June 27, 2014

Assalamualaikum

Salam jumaat semua..
Hari ni ari terakhir bekerja sebelum berpuasa selama sebulan..
So before balik keje nnt kena clear kan meja dari sebarang makanan dan minuman..
Yela, takut dtg keje next terlupa tgh puasa kan.. ada yg main ngap jer nnt.. hehe..

Kalau kat opis ok lagi.. tp kalo kat umah mcmana ye???
Yela, adik faris tu kan kuat makan..
Mulut dia x benti nak mengunyah..
Kadang2 makan biskut belum abis dia nak amik yg lain..
Kalo dia main tinggal terabur mmg la ibu dilah ku tip dan buang jer..
Tp kalo dia bg baik2 kat ibu dilah..
Dilah terus masuk mulut sendiri jer.. hihi
Xpela.. tu dugaan masa bulan puasa nnt kan.. 
Mudah-mudahan kita semua dpt menunaikan ibadah puasa kita dgn baik dan sempurna...

Eh.. Sebenarnya nak citer pasal adik faris tadi..
Pjg pulak mukadimahnya. . Haha
Saje nak share citer pasal adik faris yg kuat makan ni..
Dia ni selagi nampak makan atas meja mkn selagi tu dia nak makan tau..
Tp kalo nak nyorok kan kesian pulak kat adik..
Nanti mula la dia pusing kelilingi meja mencari sesuatu. ..
Bila nampak bekas isi biskut je nnt dia tunjuk suruh ambil kan. .
Kalo dia sampai, adik akan ambil sendiri bekas tu dan bagi kat ibu or ayah suruh buka kan..


Macam semalam, makan nasi dah banyak..
Tak lama lepas tu dia cari biskut pulak..
Makan bukan setakat sekeping dua jer tau..
Dia mkn berkeping2 sampai 7 keping kot..

Tengok tu.. Sambil makan sambil belajar..
Adik mmg suka tengok buku bergambar tu..
Banyak dia belajar dari buku tu..
Dan selalu jugak berebut dengan kakak nak kan buku tu..
Biskut tu x lepas dari tangan tau..
Tapi belajar tetap nak belajar..
Bagus adik... good boy. .

Ni ntah kepingan yg ke berapa la ni..
Lepas habis 1 keping, dia pegi ambil lagi dan dtg balik tgk buku tu..
Tak jemu2 makan biskut tu..
Padahal biskut lemak biasa jer tu..
Huhu


Pegi dapur dia nampak roti pulak..
Melalak2 dia nak roti tu..
Dah ckp ngan kakak imani n ayah wan tak yah bagi..
Sbb dah byk sgt dia mkn mlm tadi..
Tp dia nanges2 merajuk nak kan jugak..
Sampai ibu dilah offer 'tek' pun dia xnak tau..
Selalu dia kalah dgn bff dia tu.. hehe..
Last2 terpaksa la bagi jugak..

Ni la dia budak yg kuat makan..
Berselera sepanjang masa..
Alhamdulillah. . Anak2 jenis yg pemakan..
Takde la risau mcm mak2 yg lain bila anak tak nak makan..
Tp kadang2 risau jugak bila makan tak benti2 ni.. hihi..

Okla semua.. 
Mohon Maaf andai ada tersalah bahasa dan kata..
Selamat berpuasa!!!

You Might Also Like

3 komen

  1. Selamat berpuasa Ibu Dilah...x kisahla dia nak makan pun....kalau jadi macam anak saya...langsung..semua xnak...sampai naik tensen kadang tu pikir nak masak apa..nak bagi apa....semua benda main touch2 je..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ sis O'gosh.. tula.. anak2 yg taknak makan mak2 risau.. ni anak asyik nak makan pun sy risau jugak kan.. tp badan maintain slim jer.. nasib baka jenis slim.. kalo x mesti dah chubby kan..hahaha..

      Delete
  2. Bagus...takdelah ibu ssh hati anak tak makan kan?salam kenal dr YM.:)

    ReplyDelete