Baby Fattah dah mengiring dan meniarap

July 06, 2015

Assalamualaikum

Minggu lepas baby fattah anas baru start mengiring.. 3,4 ari  sebelum masuk 3bulan.. mula2 mengiring sikit jer.. pastu lepas 2 ari dia mengiring terus sampai nak terlangkup dah.. dalam 2 hari tu memang kerap la dia nak telangkup..


Dilah cakap ngan ayah wan mesti raya ni baby fattah dah meniarap.. sekali tup tup ari jumaat tu dia dah meniarap dah.. dia telangkup2 sambil ekkk...ekkkk... sekali tetiba tgk lagi sekali tangan dia dah berjaya dilepaskan / dikeluarkan... wahhhhh... ibu super excited dikkk.. x sangka cepat betul dari mengiring 2,3 aritu terus berjaya meniarap..


Tapi dia jarang2 la dapat meniarap betul2.. telangkup tu memang dah kerap sgt.. semalam siang baby fattah anas banyak tido.. so bila malam tu dia mcm susah nak tido dah.. ibu paksa2 nak bagi tek dia xnak.. betul2 dia refuse.. pastu bila dalam bilik gelap dia xnak.. dia merengek jer.. so bila bawak keluar, tengok tv, lampu terang terus dia senyap... ehhh.. pandai betul dia yerr..


Pastu dilah bawak masuk bilik lagi.. dia merengek2 lagi.. baringkan xnak.. tek xnak.. dilah tepuk2 dia atas bantal.. dia mengiring sikit.. lepas tu dilah letak je kat atas tilam terus dia pusing mengiring dan telangkup... pastu ekkk... ekkkk... nak lepaskan tangan... gigih dia berusaha nak kuarkan tangan... last2 berjaya jugak... hahaha.. lepas tu muka tersembam... kesian sgt tengok mcm x larat nak angkat muka, dilah terus angkat dia..

then dilah baringkan dia dan nak bf dia sambil baring.. baru dia nak.. tu pun kejap je..sambil tepuk2.. x lama lepas tu terus dia tido.. laaaa.. rupanya nak meniarap dulu baru boleh tido... sabo jer la nak oiii..


Nampak gayanya raya nanti dah laju la meniarap kot.. dan dah boleh angkat kepala tu.. skrg ni kalau kite meniarapkan dia kepala dia mmg dah boleh angkat tegak dah.. tp kadang2 toinkkk.. toinkk.. jugak kepala dia... hahaha.. tp bila dah pandai meniarap sendiri ni kepala belum boleh tegakkan lagi.. takpe dikk.. amik la masa yer...

Esok check up fattah anas 3 bulan.. kena enjet jugak... ehhh.. x sabar nak tau panjang dia dah bape.. rasa mcm dah tinggi je dia.. nanti dilah update lagi ye..
^__^




You Might Also Like

3 komen

  1. awalnye dah meniarap...express baby..cepat belajar..anak kite umur 6 bulan baru la blh mniarap...puas dah tolak bontot die..hihihi

    ReplyDelete
  2. tula misz sheyla, adik ni cepat pulak dia meniarap.. time abg dulu 4 ke 5 bln baru pandai meniarap.. tiap2 anak perkembangannya x sama kan...

    ReplyDelete
  3. Kuat tulangnya ni. Semoga terus membesar dengan sihat & menjadi anak soleh.

    ReplyDelete