Susu Kambing Etsumell Choco Oat yang Sedap Tanpa Bau Hamis

October 03, 2017


Assalamualaikum

SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT | Ketiga-tiga anak Dilah menyusu badan ketika mereka masih baby. Paling lama si abg Faris 1thn 10bln. Kakak Diyana dan Adik Fattah Anas fully breastfeed sehingga 1 tahun 6 bulan. Lepas dari tu dah start campur dengan susu formula masa siang hari. Tapi anak-anak Dilah ni ada masalah nak minum susu lepas dah stop susu badan. Bukan tak boleh minum langsung tapi sangat kurang minum susu. Contohnya sepanjang hari di rumah pengasuh diorang hanya minum 1 or 2 botol susu jer. Sikit sangat kan..




Macam Fattah Anas skrg ni umur dah 2 thn 6bln. Memang kurang sangat minum susu kat sekolah. Kadang balik tengok tak luak pun susu tu.. Tu yang Dilah risau kalau anak tak cukup nutrient sebab masih bawah 3 tahun kan.. So susu ni memang amat perlu untuk mereka.



Hari tu ada kawan perkenalkan Susu Kambing Etsumell Choco Oat. Fattah Anas tak pernah lagi minum susu kambing berperisa coklat macam ni.. So Dilah try la bagi Fattah Anas.. Alhamdulillah, Fattah Anas suka sangat.. Lagi-lagi susu coklat kan.. Rasanya memang sedap, tak de pun bau hamis susu kambing tu.. dan yang penting ia mengenyangkan..



Sekarang ni Dilah kalau buat susu untuk Fattah Anas memang buat dalam cawan jer.. dah kurangkan penggunaan botol susu. Tapi tak jadi masalah pun kat Fattah Anas minum susu Etsumell ni dalam cawan.. Laju jer dia minum tau.. Ibu nak minta sikit pun dia tak bagi.. haha.. habis 1 gelas tu dia minum sendiri.. good boy tau Fattah Anas ni..


SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT


SUSU KAMBING ETSUMELL ini diformulakan dan dirumas khas berasaskan susu kambing dan 100% bahan semulajadi (ORGANIK) tanpa sebarang bahan kimia,pewarna atau perasa tiruan.Istimewa dengan tambahan khasiat OAT,menjadikan Susu Kambing Etsumell tinggi kandungan serat yang berperanan penting dalam membekalkan lebih tenaga selain menjaga kesihatan jantung anda.Ditambah dengan DHA DAN MAKANAN SUNNAH serta gabungan optimum vitamin & mineral yang memenuhi keperluan nutrisi tubuh badan dan DIET harian.

SIAPA YANG PERLU MEMINUM SUSU KAMBING ETSUMELL INI?





KELEBIHAN SUSU KAMBING ETSUMELL CHOCO OAT

Kanak-kanak/Pelajar/Remaja
-Meningkatkan sisitem imunisasi
-Khasiat DHA/KISMIS/KURMA membantu meningkatkan IQ/EQ kanak-kanak/pelajar
-Penghadaman lebih lawas dan lancar
-Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang,gigi,otot,sendi,kulit dan tisu saraf)
-Bantu hilangkan kahak dan lelah
-Mudah dicerna(menyerap dalam tubuh badan dan tidak menyebabkan alahan.


Ibu Hamil
-Membantu menaikkan HB dan mencegah anemia sewaktu hamil
-Membantu mengelakkan sembelit/buasir melancarkan sistem penghadaman dan pemasalahan usus.
-Memberikan tenaga ,menghilangkan loya serta pedih ulu hati
-Mengurangkan rasa sakit belakang dan bengkak kaki di akhir waktu kehamilan.Nutrien sempurna untuk bayi menjadikan kulit bayi lebih cantik,sihat dan kurang sensetif
-Membantu mengurangkan risiko bayi terkena jaundice/demam kuning berpanjangan selepas lahir.
-Mengimbangi kadar kolestrol dan kandungan gula dalam darah.

Ibu Menyusu
-Sebagai MILK BOOSTER-Membantu stimulasi susu badan agar lebih banyak
-Memekatkan susu badan-menjadikan anak lebih kenyang
-Memberi tenaga untuk ibu walaupun anak menyusu kerap
-Bayi akan mendapat khasiat melalui susu badan-menjadikan kulit bayi kurang sensitif dan lebih cantik
-Membekalkan khasiat kalsium -mengurangkan masalah rambut gugur,gigi rapuh dan sakit tulang belakang.

Dewasa/Warga Emas
-Bersifat alkali dan berlawan dengan makanan dan toksid yang menjadi penyebab penyakit-penyakit kronik
-Badan berasa lebih bertenaga dan terasa sangat ringan
-Melegakan sakit gastrik dan membantu merawat asma dan lelah.
-Membuang angin dan toksid dari badan.Boleh membantu mengawal kenaikan berat badan dan nafsu makan serta mengawal sakit jantung,darah tinggi dan diebetes.Memulikan tenagan batin dan awet muda.
-Dapat mengurangkan risiko penyakit kronik seperti kanser,demam kuning,gastrik,ulser,buasir,asma,migrin,sakit kepala,penyakit kulit,insomnia,senggugut,darah tinggi,lemah jantung,kemcing manis,batuk kering dan gout.


Meransang Kehamilan
-Kombinasi susu kambing dan kurma sangat bagus untuk kesuburan.
-Boleh diambil bersama supplement yang lain selangkan beberapa jam.
-Diperkaya dengan kandungan iron diserap ke dalam badan dan asid folik penting untuk menguatkan rahim sebagai persediaan untuk hamil.


Senang cakap Susu Kambing Etsumell ni sangat sesuai diminum oleh semua peringkat umur, baik kanak-kanak, orang dewasa dan juga orang tua. Dilah sendiri pun amalkan minum susu kambing ni disamping bagi Fattah Anas minum. Lagi-lagi untuk ibu yang baru mengandung pun sangat elok minum susu etsumell ni.. hilang rasa-rasa loya dan kerap lapar tu.. Jimat kan, boleh kongsi minum satu rumah.. hehe



CARA-CARA PENYEDIAANNYA

Ambil 3 scoop susu bersama 120ml air suam
Bagi kanak-kanak boleh menggunakan 3 scoop ditambah dengan 8oz air suam



Untuk pengetahuan korang, bila kita membeli susu Etsumell ini kita boleh reedem untuk mendapatkan satu kotak percuma tau. Caranya senang jer, kumpulkan 10 kupon yang ada di atas kotak susu Etsumell ini. Cukup 10 kupon boleh redeem 1 kotak susu. Senang kannnn.. So korang jangan terus buang pulak kotak tu.. simpan dulu part yg untuk redeem tu ye..


TESTIMONI DARI PENGGUNA SUSU ETSUMELL







Untuk maklumat lanjut mengenai Susu Kambing Etsumell, boleh rujuk di FB and IG di bawah ya;

Fb : Etsumell susu kambing Hq
Ig : etsumell_hq
Contact : +6011-23451742









































































You Might Also Like

4 komen

  1. sedap kan susu ni..baru je lepas minum...

    ReplyDelete
  2. Susu kambing memnag elok dan banyak khasiat compare dengan susu lembu. Ni dh ada oat dgn coklat lagi lah mudah nak minum kan. Yg penting xde bau hamis.

    ReplyDelete
  3. seronoknya dapat BF anak sampai hampir 2 tahun! puas susukan sendiri :)

    ReplyDelete