Happy 4th Birthday to Fattah Anas


Happy 4th Birthday to Fattah Anas | Assalamualaikum semua.. Alhamdulillah.. Hari ni 2 April 2019 genap lah usia anak manja ibu si Fattah Anas tu 4 tahun.. Ya Allah, kejap jer dah 4 tahun.. teringat masa nak melahirkan Fattah Anas dulu, takde rasa sakit sangat. dari mula rasa sakit sampai bersalin tak sampai 3 jam pun.. memang mudah sangat proses kelahiran Fattah Anas ni.. sampai hospital bukaan dan FULL 10cm..  Kalau nak tau cerita kelahiran Fattah Anas, boleh baca  Pengalaman bersalin baby Fattah Anas


Fattah Anas ni anak yang sangat berdikari dan mudah dijaga. Tapi biasa la dalam usia 3-4 tahun ni, akal dia sangat banyak.. haha.. sangat mudah dijaga. Masa dalam pantang dan baby dulu pun jenis mudah diurus, jarang menangis, kuat makan. Bila dah besar, boleh putus susu sendiri, minum susu tanpa botol seawal usia 2 tahun lebih dengan sendiri, potty train pun dengan sendiri.. Senang cakap sangat mudah la nak ajar semuanya tanpa perlu dipaksa dan semuanya dia boleh buat sendiri..

Fattah Anas ni jenis pemerhati yang baik, sebab tu dia boleh buat dan belajar semuanya sendiri. Juga seorang anak yang sangat berdikari dan berani. Dia boleh main sorang-sorang tanpa ada kawan-kawan. Dia minat motor-motor dan kerja-kerja teknikal. Tapi Fattah Anas tak suka disuruh-suruh. Kalau ada event dan aktiviti apa-apa yang perlukan volenteer, dia tak akan ke depan. Apa-apa  yang dia nak, biar dia sendiri yg buat dulu.. Kalau kita paksa, dia tak akan ke depan. gitu la perangainya..

Tu sebab kalau kat rumah banyak sungguh akal budak sorang ni. tapi bila keluar, kalau ibu ayah takde, dia akan senyap jer.. Fattah Anas ni jenis penyayang, kalau salah sorang ahli keluarga tak ada, dia akan cakap rindu kat orang tu dan nak orang tu.. dan diam-diam dia boleh nangis tersedu-sedu rindukan orang tu.. sangat sensitif jiwa dia.. 

Happy 4th birthday to my cheeky boy Fattah Anas bin Md Aswan.
Semoga anak ibu membesar dgn sihat, berjaya di dunia dan di akhirat sana.. 
Semoga sentiasa dalam rahmat Allah dan hidup diberkati olehNya..

Doa ibu yg baik2 shj utk anak kesayangan ibu ni.. 
Ibu, ayah, abg, kakak dan baby sayang sangat kat abg chik tau 
😘😘
 



Post a Comment

15 Comments

  1. alhamdulillah. Happy Birthday Fattah Anas. semoga besar sihat dan soleh.. jadi anak berjaya dunia akhirat dan aset ibu ayah ke syurga. aamin =)

    ReplyDelete
  2. Happy birthday, Fattah Anas. Anak yg menyejukkan hati ibu

    ReplyDelete
  3. Epi beday fattah anas.. Membesar jadi anak yg soleh ye.. :)

    ReplyDelete
  4. Nampak rupa abang-abang sangat Fattah Anas ni.. budak bijak dan pandai berdikari yaa.. Aunty ucapkan Happy Belated Birthday to Fattah Anas.. Be a good son okay..

    ReplyDelete
  5. sanah helwah fattah anas. dah besar dah dia. semoga menjadi anak soleh yang berjaya di dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
  6. Happy belated birthday fattah anas..
    semoga menjadi anak yg soleh didunia dan akhirat..AMin...

    ReplyDelete
  7. Happy belated birthday Fattah Anas..

    ReplyDelete