Kasihnya Kakak pada Adiknya - Ceritera Ibu

Kasihnya Kakak pada Adiknya


Kasihnya Kakak pada Adiknya | Kakak Diyana dan adik Faiz Mikail. Kakak selalu tanya ibu..

"kenapa baby asyik nak kakak jer?? Sikit2 kakak, nak itu nak ini kakak.. suruh la abang tu ke kan boleh.."


Kadang-kadang kakak penat melayan kerenah adik nak itu ini, kesian jugak kakak.. dah la ibu pun banyak minta tolong kakak bantu ibu buat kerja rumah.. besar tanggungjawab anak sulung perempuan kan..


Bila baby dengan kakak.. 

πŸ’• Baby rasa selamat berbanding dengan abang2 yang suka menyakat dan buli dia.
πŸ’• Baby boleh senang tidur bila kakak tepuk2 sambil berzikir.
πŸ’• Baby dapat minum air bila haus. Kakak layan kan baby.
πŸ’• Baby rasa tenang bila kakak pujuk dia masa dia menangis..

Paling penting, bila baby dengan kakak baby rasa macam ada dengan ibu.. layankan dari seorang ibu atau kakak tak akan sama dengan layanan dari abang2.. .


InsyaAllah, sampai besar nanti baby akan ingat kakak kesayangan dia, yg sayang sangat kat dia.. baby hanya Ada sorang kakak jer tau..
.

Kalau ibu takde, memang makan minum baby kakak yang uruskan.. mandi, berak baby kakak yang bersihkan.. tidur nangis baby kakak yang pujuk dan layankan..Terima kasih kakak sebab banyak tolong ibu uruskan dan jaga baby 😘😘
.
#FaizMikail #nurdiyanaimani
#faizmikail_1y9m #NurDiyanaImani_10y
#ragamanak2dilah

5 comments:

  1. anak ketiga saya ada 2 orang kakak kembar, dedua suka mengusik tapi tu lah tetap dia manja dengan salah sorang untuk satu masa ja :D

    ReplyDelete
  2. Betul2...nieyl pun sama juga, lebih rapat ngan kakak berbanding abg-abg..

    ReplyDelete
  3. Alahaii sweetnya...Kalau anak Sis, Amat yang suka dengan yana..dengan kakaknya agak panas sikit hehehe

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah...adik beradik yang rapat...rindu pulak adik2 masa kecik dulu...macam tu la rapatnya kami sampai sepupu2 lain heran kenapa kami rapat tak macam diorang punya rapat...

    ReplyDelete
  5. Adik-beradik lelaki yang tua memang macam tu lah perangai.Anak perempuan sulung jugak terbaik.

    ReplyDelete